La Càtedra de Joventut de la Universitat de València inclou dos projectes d’EAPN CV en el seu nou recurs sobre iniciatives d’impacte en adolescència i joventut
La Cátedra de Juventud de la Universitat de València ha presentado un nuevo recurso documental sobre proyectos de impacto en el ámbito de la adolescencia y la juventud en el territorio valenciano, que recoge más de un centenar de experiencias de innovación, participación y acompañamiento juvenil desarrolladas por administraciones, entidades sociales y universidades.
Este document —disponible al web de la càtedra (consulta ací el recurs)— inclou dos projectes impulsats per EAPN Comunitat Valenciana: la Trobada de Participació Juvenil i el programa En Marxa per la Inclusió Social. Tots dos apareixen com a bones pràctiques d’impacte social i educatiu, centrades en l’apoderament, la participació activa i la lluita contra l’exclusió social des de la veu de les persones joves.
Durant la presentació, celebrada a la Universitat de València, EAPN CV va assistir junt amb altres entitats del Tercer Sector i professionals de la joventut, compartint un espai de reflexió sobre la necessitat de construir coneixement col·lectiu i de visibilitzar el treball socioeducatiu que es realitza als territoris.
Una eina viva per a conéixer i connectar projectes
El recurso de la Cátedra de Juventud funciona como un mapa interactivo y dinámico que recopila proyectos desarrollados en toda la Comunitat Valenciana en ámbitos como la participación, la inclusión social, el ocio educativo, la igualdad o la salud mental. Su finalidad es facilitar el intercambio de experiencias, la transferencia de conocimiento y la colaboración entre entidades y profesionales.
Tal com es va destacar en la presentació, l’eina s’anirà actualitzant periòdicament i es preveu la creació d’un espai web específic que permetrà realitzar cerques per tipus de projecte, territori o àrea temàtica, contribuint així al fet que les polítiques i accions juvenils puguen nodrir-se de bones pràctiques ja contrastades a la Comunitat Valenciana.
El paper d’EAPN CV en l’impuls de la participació juvenil
Los dos proyectos incluidos reflejan el compromiso de EAPN CV con la juventud como agente de cambio social:
-
Les Trobades Autonòmiques de Participació Juvenil, que reuneixen cada any joves en situació de vulnerabilitat de tota la Comunitat Valenciana per a debatre, proposar i dialogar amb representants públics sobre temes clau com l’educació, l’habitatge o la salut mental.
-
El programa En Marxa per la Inclusió Social, que acosta la realitat de la pobresa i l’exclusió als centres educatius mitjançant tallers de sensibilització, reflexió crítica i contacte directe amb entitats socials.
Totes dues iniciatives contribueixen a enfortir la veu de les persones joves, a promoure el seu pensament crític i a fomentar la seua implicació en la construcció d’una societat més justa i inclusiva.
Des d’EAPN CV celebrem la creació d’este recurs per part de la Càtedra de Joventut de la Universitat de València, que reconeix el paper essencial de les entitats socials en el desenvolupament comunitari i en la promoció de drets entre adolescents i joves.
